22030350

info@novinic.com

تهران، بلوار آفریقا، بلوار گل آذین، شماره 23

تحلیل بنیادی خزامیا

معرفی شرکت

شرکت در سال 1345 شروع به بهره برداری نموده است و در سال 1365 ضخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته است.

سهام شرکت در سال 1377 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. در حال حاضر شرکت زامیاد جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سیپا (سهامی عام) می باشد. مرکز اصلی شرکت و کارخانه در کیلومتر 15 جاده قدیم کرج واقع است.

فعالیت اصلی شرکت به موجب اساسنامه عبارت است از طراحی، ساخت، نصب، واردات، صادرات، خرید و فروش انواع خودرو های بنزینی، دیزلیو گاز سوز شامل انواع کامیون های سنگین و سبک، وانت، مینی بوس، اتوبوس و …..

در حال حاضر سهامداران شرکت عبارتند از:

تولید و فروش

محصولات اصلی شرکت شامل گروه وانت، پادرا و پیکاپ می باشد. در سال مالی 1401، 74 درصد از مبلغ فروش مربوط به گروه نیسان، 16 درصد مربوط به پادرا و 9 درصد مربوط به پیکاپ بود است.

شرکت در 6 ماه ابتدایی سال 1402، بخشی از تولید  گروه نیسان را موجودی کرده است و به فروش نرسانده است. برای ادامه سال 1402 فرض شده است 50 درصد از این مقدار یعنی حدود 6 هزار دستگاه را به فروش برساند.

روند تولید تاریخی شرکت و پیش بینی دو سال آینده به شرح جدول زیر است:

شرکت در خرداد ماه 1402 طی افشایی که در سامانه کدال منتشر نموده است، مجوز افزایش نرخ 12 درصدی در محصولات گروه نیسان را کسب کرده است.

جهت پیش بینی نرخ فروش محصولات برای ادامه سال، از آخرین نرخ های فروش و برای سال مالی بعد ، میانگین نرخ فروش سال 1402 ، 30 درصد رشد داده است.

جدول نرخ فروش سالانه به شرح زیر است:

همچنین روند نرخ فروش ماهانه شرکت در گروه نیسان از سال 1399 به صورت نمودار زیر بوده است:

بهای تمام شده

جهت محاسبه مبلغ مواد مصرفی شرکت، با توجه به اینکه اطلاعات کلی از مواد در دسترس است و به جزئیات آن دسترسی نداریم، از شاخص “مبلغ مواد مصرفی دلاری به ازای هر واحد تولید” استفاده شده است.

مفروضات تحلیل

جهت پیش بینی سود و زیان سال های آتی، مفروضات زیر درنظر گرفته شده است:

سود و زیان

سود و زیان سنوات گذشته و پیش بینی سال های آتی با توجه به مفروضات عنوان شده در بالا، به شرح جدول زیر است:

تحلیل حساسیت

تحلیل حساسیت سود هر سهم سال مالی 1402، بر اساس میزان تولید 6 ماهه دوم 1402 در محور افقی و نرخ فروش گروه نیسان در 6 ماهه دوم 1402 در محور عمودی به شرح زیر است:

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.