22030350

info@novinic.com

تهران، بلوار آفریقا، بلوار گل آذین، شماره 23

تحلیل بنیادی غدیس

معرفی شرکت

شرکت پاکدیس به منظور بهره برداری مناسب و مفید از محصولات کشاورزی منطقه از جمله انگور سفید و قرمز، سیب، آلبالو، گلابی، هلو، زردآلو، آلو، انار و گوجه فرنگی و استفاده از ملاس چغندرقند تولیدی کارخانجات قند (برای تولید الکل) در زمینی به مساحت عرصه 27 هکتار و اعیان 26000 متر مربع در سال 1349 تاسیس گردید.

این شرکت اولین و بزرگ ترین تولید کننده آب میوه در بسته بندیهای دوی پک، قوطیCAN، کنسانتره و پوره و رب گوجه فرنگی در ایران است.

در کنار ماشین آلات تولید و بسته بندی محصولات یاد شده، واحد تولید الکل سازی که محصول آن الکل طبی 96 درصد و الکل صنعتی 90 درصد است، با بالاترین استاندارد، در حال فعالیت می باشد.

در سال های اخیر با تجهیز واحد تولید کنسانتره و واحد تولید پوره و دستگاه پرکنی اسپتیک تولیدات این شرکت به بازارهای مصرف به ویژه اروپا، جنوب شرقی آسیا و آسیای میانه راه یافته است.

نمونه ای ازمحصولات شرکت به شرح زیر است:

همچنین سهامداران شرکت به شرح زیر سات:

تولید و فروش

محصول اصلی شرکت آبمیوه میباشد و در سال 1401، 66 درصد از مبلغ فروش کلی، مربوط به این محصول بوده است. محصول بعدی کنسانتره می باشد که شرکت بیشتر این محصول را به صورت صادراتی به فروش می رساند. در اخرین گزارشات شرکت پیش بینی شده است 8 هزار تن کنسانتره در سال 1402 به صورت صادراتی به فروش برسد.

روند تاریخی و پیش بینی فروش شرکت به شرح جدول زیر است:

مواد مصرفی

شرکت در گزارشات خود، اطلاعات دقیقی از مواد مصرفی نمی دهد و به صورت کلی آن هارا گزارش می کند. به همین دلیل برای پیش بینی بهای تمام شده، از حاشیه سود ناخالص استفاده شده است. در سال 1401 حاشیه سود ناخالص به کمترین میزان خود در چند سال اخیر رسیده است و معادل 28 درصد بوده است. همچنین این عدد در فصل زمستان 27 درصد بوده است. در این تحلیل فرض شده است حاشیه سود ناخالص سال 1402، 27 درصد باشد.

مفروضات

جهت پیش بینی سود و زیان سال 1402، مفروضات زیر درنظر گرفته شده است:

جهت پیش بینی نرخ فروش محصول آبمیوه در سال 1402، میانگین نرخ فروش سال 1401، 40 درصد رشد داده شده است.

برای پیش بینی نرخ فروش کنسانتره نیز، به صورت نسبتی از نرخ آبمیوه فرض شده است. این نسبت در چند ماه اخیر بالا رفته است.

سود و زیان

با توجه به مفروضات عنوان شده ، سود و زیان پیش بینی شده به شرح زیر است:

تحلیل حساسیت

تحلیل حساسیت سود هر سهم سال 1402، بر اساس  متوسط افزایش نرخ فروش در محور افقی و میزان صادرات کنسانتره در محور عمودی به شرح زیر است:

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.